Mijn laatste blog !!

8 augustus 2017 - Cairns City, Australië

Hoi, Allemaal

Wat hebben we toch weer veel meegemaakt in de laatste week op vakantie:

Mijn vluchten naar Cairns zijn goed verlopen en ben daar veilig aangekomen. Daar een taxi genomen en ingecheckt bij mijn waanzinnige hotel midden in het centrum. Voor mij alleen heb ik echt een groot appartement. Het weer is hier ook een stuk warmer zo rond de 27 graden elke dag.

Na aankomst ben ik de volgende dag rond gaan lopen en gaan kijken wat er hier allemaal te doen is. Nou ik kan je zeggen dat er meer mensen hier op vakantie zijn dan dat er wonen. Niet normaal hoeveel mensen hier lopen. Daarvan is ongeveer ook een derde chinees. Maar ik had ook niet anders verwacht als dat om de hoek ligt. Hier in Cairns hebben ze veel eettenten en heeeeeel veeeeel winkels. Dus vervelen hoef je, je hier niet. Ook ben ik langs de kust gelopen en de haven bekeken. In Cairns zelf hebben ze geen strand, want die ligt droog en zitten te veel krokodillen. Daarvoor in de plaats hebben ze een heeel groot openbaar zwembad met openbare barbeque plekken en allemaal activiteiten en een grote markt.

Zaterdag: in de middag had ik een activiteit geboekt en zouden ze mij op komen halen om naar de krokodillen dierentuin te gaan. Dit was een geweldige ervaring zo veel krokodillen en ook waren er andere beesten zoals, kangoeroe, Koala, Emu, schildpadden etc. Na mijn terugkomst snel gedoucht en uit eten geweest. Had even opgezocht waar ze de lekkerste lasagne hadden. Nou ik moet zeggen zo'n lekkere lasagne heb ik nog nooit op !!

Zondag: Moest vroegbop vandaag want zou naar het grootste koraalrif op de wereld gaan namelijk het Great Barrier Reef. Een uur varen vanaf de haven was ik aangekomen op Green Island. Een klein eilandje waarvan je kon snorkkelen vanaf het strand. Het is echt niet normaal hoe prachtig dit stukje natuur is. Het water is zo helder en warm en er leven zoveel dieren. Ook heb ik nog een boottocht gedaan waardoor je door glas naar benden kon kijken. Toen zagen we de schildpadden een stuk of 10 bij elkaar. Het ijs op het eiland was ook super lekker !! Rond 5 uur gingen we weer terug naar de haven van Cairns. Snel wat gegeten bij de MCDonalds en toen lekker rustig aan doen en naar bed want ik was kapot.

Maandag: Mijn laatste activiteit dag. Vroeg in de morgen mee met de bus naar het treinstation. Hier moest ik opstappen in een oude trein die 300 meter omhoog ging en er konden 600 mensen in dus die had wat kracht te verzetten. En na te gaan dat het meer dan 30 kilometer was met 15 tunnels en allemaal bruggen. Het spoor was namelijk gelegd rond eind 1800 door de mensen uit het dorp zelf (Kuranda) waar ik naartoe ging. In het dorp was zoveel te doen. Je had er veel winkels en 3 dierentuinen. Van de organisatie was er lunch inbegrepen en dat was verrukkelijk. Zelf ben ik naar die van de koala's geweest en ben er met een op de foto gegaan. Maar wat zijn ze sloom !! Op de terugweg ging ik met een kabelbaan van 7.5 km lang naar beneden over het tropisch oerwoud wat een geweldig uitzicht gaf natuurlijk. Toen bracht de bus me terug naar mijn hotel.

Dinsdag: Vandaag had ik helemaal niks gepland en wou ik een rust dag houden voordat ik hier vertrek. Vanavond nog maar eens lekker uit eten gaan voor de laatste keer en vanavond mijn spullen maar eens inpakken.

Want ja aan alles komt een eind ook aan deze geweldige en grootste ervaring die ik mocht doen in mijn leven. Woensdagavond vlieg ik terug naar Nederland waar ik donderdagavond aankom.

Ik heb super genoten vanaf het begin tot het eind en zou het zo weer doen als ik de kans kreeg. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor het volgen van mijn blogs en mijn verhaal hier in Australië

Spreek jullie allemaal snel weer als ik terug ben en zal dan alles vertellen en laten zien.

Voor de laatste keer uit het geweldige Australië zeg ik Bedankt en tot snel !!

Groetjes, Jop van Toor
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hanneke:
    8 augustus 2017
    Geweldig Jop wat heb jij veel meegemaakt niet te beschrijven. Kan me voorstellen dat je dit niet had willen missen. Zo'n hoogtepunt in je leven maak je niet gauw mee. Om jaloers op te worden. Wij hebben echt genoten van je verhalen en zijn benieuwd wat je ons in Nederland nog meer hebt te vertellen. We kijken naar je uit Jop. Goede reis terug en tot gauw xxx
  2. Jos:
    8 augustus 2017
    Jop, wens je hele goede terugreis! (dan denk ik aan Brabant,daar brandt nog licht)
  3. Joep:
    8 augustus 2017
    goede reis terug jonge en zal blij zijn dat ik je weer vast kan pakken tot donderdag
  4. Denise:
    8 augustus 2017
    He Jop, wat ben ik blij dat je er zo van genoten hebt! Ik wens je een goede vlucht terug en hoop je snel weer te zien
  5. Helma:
    9 augustus 2017
    Super Jop dat je zo hebt genoten..een goede terug vlucht.groetjes helma van toor.