Mijn laatste dagen op stage !!

31 juli 2017 - Monto, Australië

Hallo allemaal daar ben ik weer vanaf de andere kant van de wereld !!

Wat is er toch weer allemaal gebeurd hier en wat gaan de dagen toch snel.

Om maar eens te beginnen, de afgelopen week haast elke dag naar de tweede vestiging geweest van het bedrijf waar alleen maar vleeskoeien lopen. De 250 hectare waar ze op lopen ligt hier veel lager. Eens in de 3 jaar is het raak en overstroomt hier het hele land. Dus nou mochten de twee kerels de hele week al het hout omruimen wat er lag en oude palen eruit halen om weer nieuw hekwerk te kunnen zetten. Dit is allemaal gelukt en het staat er weer super bij.

Verder hadden we vorige week hele koude nachten hier tegen het vriespunt aan maar, deze week is het 27 graden en s'nachts 14 graden dus helemaal super.

Toen werd er afgelopen donderdag gevraagd of dat wij tweeën het bedrijf konden overnemen voor een paar dagen. Nou als ervaren bedrijfsleider van de eerste keer zal het de tweede keer ook wel lukken !

Nu zijn ze afgelopen zaterdag vertrokken en komen pas donderdag weer terug. Ze wouden met z'n tweeën nog een laatste keer genieten omdat, die vrouw dadelijk geopereerd word en dan een half jaar niks mag. Tot nu toe gaat alles hier goed en hebben vandaag alles netjes gespeend.

Het afgelopen weekend ben ik ook nog naar het Cania gorge national park geweest. Dit staat bekend om zijn grote oerwouden en mooie uitkijkpunten met veel wandelroutes. Natuurlijk hebben wij er ook eentje gelopen van 6 km. En het uitzicht wat je dan hebt is echt waanzinnig !! Ook zijn we daar nog naar de dam wezen kijken die al het water tegen houdt zodat, het plaatsje Monto niet overstroomt.

Voor mij is het nou aftellen geblazen. Heb vrijdag al afscheid genomen van Willy en Sandra en ze allemaal bedankt voor deze geweldige ervaring hier en alles wat ik geleerd heb en ze me hebben gegeven. Morgen ook maar is een kadootje voor hun kopen om ze te bedanken. Heb natuurlijk ook een super eindbeoordeling gekregen en ze hopen dat het me in de toekomst echt lukt om een eigen bedrijf op te zetten want daar was ik echt geknipt voor zeiden ze. Dit maakt mij natuurlijk super trots om dit te horen.

Dan komt het toch allemaal op een eind en is morgen dan mijn laatste dag. (Mag ik nog wel vroeg op 6:30 om varkens te laden).

Maar na een mooie stage te hebben gehad breekt dan weer een nieuwe super tijd aan namelijk mijn weekje vakantie in Cairns !!

Heb er nu al zin. Zal jullie alles vertellen van mijn verhalen op mijn week vakantie en spreek jullie allemaal weer snel !!

Met vriendelijke groet, (bedrijfsleider) Jop van Toor

1. Anne Bas & Dexx:
    Lieve Jop,
    Zo te lezen heb je weer het nodige meegemaakt daar op de boerderij.
    Ze vertrouwen je het wel toe om alles alleen te doen, goed bezig!
    Geniet dadelijk van je verdiende vakantie en maak mooie herinneringen! We zien je snel!
    Liefs Anne Bas & Dexx
  2. Jos:
    31 juli 2017
    hee Jop, leuk om te lezen, hele mooie ervaring en leerschool. Zet hem maar in de relax-stand, heb je wel verdiend na je company director activiteiten.Heel veel plezier in Cairns en omgeving
  3. Joep:
    31 juli 2017
    Wat geweldig allemaal. En wat een ervaringen doe jij op. Iets wat je nooit meer vergeet. Dat maakt ons super trotse ouders. En nu dadelijk ook lekker genieten van je week vakantie. Veel gaan zien en probeer ook een beetje uit te rusten. Tot snel. Dikke kus.
  4. Denise:
    31 juli 2017
    Goed gedaan Jop! Geniet van de week vakantie en dan op naar de kermis in Oss!
    Groetjes Denise
  5. Hanneke:
    31 juli 2017
    Jeetje Jop wat waanzinnig allemaal bijna niet te bevatten voor ons. En wat heb jij daar een hoop geleerd en meteen bevorderd tot bedrijfsleider geweldig. We zijn echt benieuwd naar nog meer verhalen van je als je weer in het Osse Brabant bent. Geniet maar lekker van je weekje vakantie nog want dat heb je 100% verdiend. Fijne dagen en tot gauw.xx
  6. Oma:
    2 augustus 2017
    Jop heb opa jouw blog voor zitten lezen maakte denk ik zo n indruk , nou slaapt hij we zijn geweldig blij en trots dat je daar zo,n goede. Indruk hebt achtergelaten onzekleinzoon.hopelijk geniet je komende week van je welverdiende vakantie .dat krijgen we volgende week wel te horen heel blij dat we je weer in levende lijve te horen en te zien. Krijgen kijken er erg naar uit heel veel liefs opa en oma.xxx