Weer een week voorbij !!

2 juli 2017 - Monto, Australië

Hoi, Allemaal
Wat gaat de tijd toch snel. Alweer een week voorbij. Heb voor het eerst mee gemaakt hoe ze hier de varkens doen spenen en vleesvarkens op de vrachtwagen laden. Dit was echt weer een ervaring rijker. De vrachtwagens hier verbazen mij ook heel erg. Het zijn geen vrachgwagens net zoals bij ons maar echte turbo vrachtwagens die wel tegen een stootje op moeten kunnen en lange afstanden moeten kunnen maken.

In de 2 weken dat ik nu hier ben ken ik al bijna het hele bedrijf. Dit moet ook wel want, over een paar dagen gaan ze samen weg en mag ik het bedrijf overnemen. Dus dat zal wel spannend worden. Verder probeer ik steeds meer engels te praten maar, dit gaat echt niet zo makkelijk als je denkt. Ook kwam ik er pas achter dat veel mensen hier s'nachts tv kijken. Dit komt omdat heel veel programma's in Europa hier s'nachts op tv zijn door het tijdsverschil.

Ook zijn er wat problemen ontstaan op het bedrijf de afgelopen week zoals: een koe die de voerlieding kapot trapt, een voerpijp eraf ligt waardoor veel voer de put in is gevallen en de werknemer die het hier nodig vindt om zijn spuitlans in een hard draaiende ventilator te steken waardoor die afbrak. Alles is uiteindelijk goed gekomen. Alleen op een nieuwe ventilator kunnen we nog heel lang wachten want, die hebben ze hier in Australië niet op voorraad en moet uit Amerika komen dus duurt maanden. Ik zei al je moet hier niet zo gestresst zijn want lang duren dat doet het hier wel.

Ook ben ik vrijdag nog uit eten geweest in een gezellige pub met natuurlijk overal op televisie rugby. Nou ben ik lekker aan het genieten van mijn vrije zaterdag en zondag.

Nog 4 weken stage en dan 1 week vakantie vieren. Gaat hier helemaal goed komen !!

Spreek jullie snel weer en tot de volgende....

1. Denise:
    2 juli 2017
    He Jop, wat een enthousiast verhaal! Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Spannend om binnenkort even "alleen" de boel te moeten draaien. Veel succes nog, en dat Engels komt de komende weken ook nog wel goed...
    Groetjes Denise
  2. Anne Bas & Dexx:
    Lieve Jop,

Alweer een hoop meegemaakt in een week tijd dat zien we wel. Fijn om te zien dat je je daar goed vermaakt. Ik weet zeker dat het goed gaat komen als jij het even van ze over moet nemen! Heel veel succes en plezier!
    Liefs Anne Bas & Dexx
  3. Hanneke:
    2 juli 2017
    Zo Jop alweer van alles meegemaakt en weer de nodige ervaring opgedaan.Fijn dat je het zo ontzettend naar je zin hebt. Mooi verhaal . Geniet van je weekend en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Gr.Hanneke(omaflat). Uit Oss ×××
  4. Oma:
    2 juli 2017
    Goedemorgen Jop weer een heerlijk verhaal van jou op de zondagmorgen,sorry het is geen verhaal het is de werkelijkheid geweldig jongen,wat zijn wij trots op jou jij kan dat bedrijf een paar weken over nemen zeker weten zegt opa ,ik lees hem steeds jou blog voor dan moet je hem zien glunderen van oor tot oor, je kent dat wel hè Jop heel veel liefs en groetjes opa en oma en nog een fijne tijd. Doeiiiiiii
  5. Helma:
    3 juli 2017
    Hallo Jop,fijn dat je het zo goed naar je zin hebt,en de boerderij runnen dat kun jij.nog een fijne tijd.groetjes
    Helma
  6. Bartmans:
    6 juli 2017
    He Toppertje!!
    Wat 'n belevenissen allemaal, al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet alles van die vaktaal begrijp. Doet ons goed dat je 't naar je zin hebt, en dat je ook uit eten gaat(hihihi).
    Heb 't goed en we horen snel weer,
    Tante Sandra.....
  7. Bartmans:
    6 juli 2017
    Joppiejo!
    Goed bezig zeg ik! Wel gaaf dat je straks zelf het roer op het bedrijf in handen krijgt! Maar dat varkentje ga jij ook wassen! Zekers te weten! Houdoe!