Alweer een week voorbij en wat voor een !!

13 juli 2017 - Monto, Australië

Hoi, Allemaal
Daar ben ik weer vanuit het mooie en warme Australië. Wat gaat het toch snel. Er is alweer een week voorbij en wat er allemaal gebeurt is.....

Afgelopen zondag,maandag en dinsdag heb ik zelf het bedrijf moeten overnemen en dat ging me goed af. En natuurlijk is het zo dat als de baas van huis is er ook altijd dingen mis gaan. Zoals een vrachtwagenchauffeur die niet weet hoeveel vleesvarkens hij geladen heeft en er meer opschrijft dan dat er in zitten, een zeug die bevalt in de drachtstal omdat iemand een zeug niet kon vinden die in de kraamstal moest en een paar stelletje op hol geslagen vleesvarkens die uit hun hok ontsnapt waren. Maar alles is weer goedgekomen en opgelost. En het was een mooie ervaring om een keer mee te maken.

Afgelopen woensdag zijn hier de kalfjes van de koeien afgehaald en moesten ze worden geent, ontwormt, onthoornt en worden gecastereerd (mocht dit nodig zijn). Ook doen ze hier met een brander een nummer in de koe branden zoals, als ze het nummer kwijt raken ze altijd weten van wie die is. Dit mag in Nederland natuurlijk niet. Als dat gedaan is worden de kalfjes met de vrachtwagen naar het weiland gebracht en mogen ze gaan en staan waar ze willen op de 250 hectare grond.

Verder is er woensdagavond een nieuwe jongen aangekomen die hier ook stage gaat lopen. Hij komt uit Alphen aan de rijn en het is fijn dat ik iemand heb om mee te praten. Het is een super aardige jongen en is heel slim maar, wat hij niet kan is werken. Hij is niet zo handig met z'n handen net zoals ik ben. Maar dat geeft niet het verschil moet er zijn.

Verder heb ik vandaag de kippen gespot die ze hier dus ook hebben. Ze zitten helemaal achteraf in de wei dus ben vandaag even wezen kijken. En wat zijn ze mooi !!

Nu moet ik nog ongeveer 2 weken stage lopen, maar die zing ik wel uit. Heb nu al zin in mijn week vakantie, ben ik wel aan toe.

Wie weet wat er de laatste 2 weken nog gebeuren zal. Ik hou jullie zeker op de hoogte

Tot de volgende.....

1. Anne Bas & Dexx:
    Lieve Jop,
    Wat heb je toch weer veel meegemaakt, geleerd en gezien!
    Wat fijn dat jij ervoor hebt gezorgd dat alles weer goed is gekomen, de boer zal vast trots op je zijn!
    Leuk soort kippen voor bij opa en oma in de tuin erbij...
    Nog even flink aan het werk en dan een welverdiende vakantie!
    Liefs Bas, Anne & Dexx
  2. Oma:
    13 juli 2017
    Hallo Jop er is iets misgegaan moet weer helemaal opnieuw beginnen verd. Geweldig dat we weer iets van je horen kijken we steeds weer naar uit. Je hebt weer heel wat mee gemaakt zo te lezen ik vind het ontzettend knap hoe je daar allemaal mee omgaat ook leuk dat je nou iemand bij je hebt waar je tegenaan kunt lullen , papa. Heeft straks ook al gebeld dat ze er waren toch gevonden zonder de reisleider.joeke is vandaag de hele dag met opa meegeweest en nou liggen ze allebei snurken.jop hou je taai veel liefs en we denken aan je bedankt voor je mooie blog .opa en oma xx
  3. Hanneke:
    13 juli 2017
    Hoi Boer Jop wat heb jij het weer fantastisch gedaan heel het bedrijf in je eentje gerunt Petje af voor je. Wat zijn wij trots op jou en wat heb je weer veel meegemaakt . Wel fijn voor je dat je nu wat aanspraak hebt met een jongen (ook al heeft hij het werken niet uitgevonden) maar Jop zoals jij zijn er geen 2. We genieten iedere keer weer wat je te vertellen hebt en proberen een beeld daarvan te krijgen. Ik denk dat je geen betere stageplek hebt kunnen bedenken. Nu nog 2 weken en daarna nog lekker gaan genieten van een weekje vakantie voor jezelf. Jop geniet nog van je laatste weken en wij blijven aan je denken en vanuit Oss heel veel groetjes en tot gauwxxx
  4. Bartmans:
    14 juli 2017
    Heeee Joppie!! Als ik dat allemaal had moeten regelen op die boerderij, met al die obstakels, dan was het echt een beesteboel geworden. Gelukkig ben jij een relaxte vent. Vind wel rot voor je collega dat hij niet zo handig is, dan zal hij jou wel enorm gaan missen als jij straks weg bent. Geniet maar lekker van de zon, op het moment staat het hier heel dik te regenen. Weekend wordt beter hebben ze ons beloofd. De zomerfeesten gaan beginnen dus ik hoop voor de lopers dat het in ieder geval droog blijft.
    Heb het goed met je onhandige collega, en tot snel
  5. A.renders:
    14 juli 2017
    Hey jop wat leuk weer om je verhaal te lezen....wat maak jij veel mee.....geniet er nog van...groetjes uit Berghem
  6. Denise:
    17 juli 2017
    Hoi Jop,
    Wat een bijzondere dingen maak je mee, zal in Nederland niet zo snel gebeuren... Fijn dat het daar in de winter zo'n mooi weer is. Veel succes met de laatste loodjes, ze zullen je gaan missen daar!
    Groetjes en tot gauw!
    Denise